O przedszkolu
Zapraszamy na wirtualny spacer po naszym przedszkolu :)
W naszym przedszkolu są w obecnej chwili 4 oddziały - w tym 3 oddziały integracyjne oraz oddział ogólnodostępny.W budynku przedszkola mieszczą się: 4 jasne i kolorowe sale z łazienkami, szatnia dla dzieci z wydzielonymi obszarami dla każdej z grup, gabinet logopedyczno-terapeutyczny do indywidualnej pracy rewalidacyjnej, sala do zajęć ruchowych (rehabilitacji, zajęć integracji sensorycznej) oraz pomieszczenia administracyjne.
Ładnie, funkcjonalnie urządzone i odpowiednio wyposażone sale zajęć sprzyjają wszechstronnemu rozwojowi dzieci.
Atrakcyjne kąciki zainteresowań, odpowiednio dobrane do wieku zabawki oraz ciekawe gry dydaktyczne i pomoce sprzyjają rozbudzaniu kreatywności i pomysłowości naszych wychowanków, niezależnie od ich indywidualnych potrzeb edukacyjnych.
Własny plac zabaw, zapewnia dzieciom czynny wypoczynek, relaks oraz możliwość zabaw na świeżym powietrzu.
Posiłki zapewnia catering Pracownia Smaku.





.jpg)
.jpg)
RYTM DNIA W PRZEDSZKOLU
Witamy o godzinie 7.00
Przed śniadaniem
-
Dziecko jest aktywne w zakresie organizacji swojego życia – chętnie podejmuje zabawy wynikające z własnej aktywności, zajęcia indywidualne według własnych pomysłów lub zabawę w małej grupie, śmiało zgłasza propozycje działań
-
Dziecko nawiązuje i uczy się podtrzymywać przyjazne relacje z rówieśnikami, a tym samym rozwija umiejętności interpersonalne, usamodzielnia się, kształtuje umiejętności społeczne
-
Dziecko pomaga w porządkowaniu sali, pielęgnowaniu roślin
-
Dziecko dba o estetykę otoczenia oraz o higienę osobistą
-
Dziecko wyrównuje deficyty rozwojowe oraz rozwija zdolności
-
Dziecko rozwija sprawność ruchową podczas ćwiczeń porannych
-
Dziecko przygotowuje się do śniadania
o godzinie 8.40 – zapraszamy na śniadanie
-
Dziecko uczy się kultury bycia przy stole, kształtuje umiejętności samoobsługowe
-
Dziecko poznaje pozytywne znaczenie racjonalnego odżywiania się
-
Dziecko utrwala znaczenie mycia zębów po posiłku
Od godziny 9.15
-
zajęcia i zabawy wspierające rozwój umysłowy, emocjonalno – społeczny, twórczy oraz fizyczny dziecka w przedszkolu oraz w środowisku zewnętrznym
-
Dziecko wykazuje naturalną chęć poznania świata wszystkimi zmysłami
-
Dziecko rozwija mowę, poznaje sztukę przez muzykę, śpiew, teatr, plastykę, rozwija gotowość do nauki czytania oraz kompetencje matematyczne
-
Dziecko rozwija komunikacje w języku nowożytnym – angielskim
-
Dziecko odkrywa i kreuje rzeczywistość w aktywnym działaniu
-
Dziecko korzysta z różnych źródeł informacji w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące je pytania
-
Dziecko buduje zaufanie do siebie ( “wiarę we własne siły” ) oraz zaufanie do otoczenia
-
Dziecko poznaje swoje możliwości i wykorzystuje je w działaniu
-
Dziecko rozwija zainteresowania oraz zamiłowania i zdolności twórcze
O godzinie 10.30–10.45–zapraszamy na II śniadanie
-
Dziecko kształtuje swoje umiejętności samoobsługowe
-
Dziecko uczy się kultury bycia przy stole
-
Dziecko poznaje pozytywne znaczenie racjonalnego odżywiania się
Od godziny 11.00
-
Dziecko zaspokaja potrzebę relaksu i ruchu na świeżym powietrzu. Przestrzega zawartych z nim umów dotyczących bezpieczeństwa, koleżeństwa, kultury bycia
-
Dziecko dokonuje swobodnego wyboru aktywności. Realizuje swoje zainteresowania. Uczestniczy w zabawach indywidualnych i zespołowych, warsztatach twórczych, zajęciach zorganizowanych lub swobodnych w małych grupach
-
Dziecko uczy się akceptować i szanować sposób myślenia oraz wybory innych
O godzinie 12.00- zapraszamy na obiad- DZIECI MŁODSZE
O godzinie 12.30- zapraszamy na obiad- DZIECI STARSZE
-
Dziecko kształtuje swoje umiejętności samoobsługowe
-
Dziecko uczy się kultury bycia przy stole
-
Dziecko poznaje pozytywne znaczenie racjonalnego odżywiania się
-
Dziecko utrwala znaczenie mycia zębów po posiłku
Od godziny 12.45
-
Dziecko relaksuje się podczas słuchania czytanych przez nauczycielki bajek, opowiadań i wierszy, słuchania muzyki relaksacyjnej – dzieci starsze
-
Dziecko odpoczywa, zasypia podczas słuchania muzyki relaksacyjnej lub słuchania bajek i baśni
-
Dziecko uczy się rozładowywać stres i napięcie podczas zabaw relaksacyjnych, wyciszających
-
Dziecko uczestniczy w zajęciach dodatkowych
-
Dziecko utrwala i pogłębia zdobyte wiadomości
-
Rozwija indywidualne zainteresowania i zdolności
-
Wyrównuje deficyty rozwojowe
o godzinie 14.30 – zapraszamy na podwieczorek
-
Dziecko uczy się kultury bycia przy stole.
-
Dziecko poznaje pozytywne znaczenie racjonalnego odżywiania się .
-
Dziecko samodzielnie komponuje podwieczorek: dobiera składniki uczy się przestrzegać zasad estetyki
Od godziny 14.45
-
Dziecko utrwala i pogłębia zdobyte wiadomości
-
Korzysta z pobytu na świeżym powietrzu, bierze udział w zabawach dowolnych, ruchowych. Przestrzega zawartych z nim umów dotyczących bezpieczeństwa, koleżeństwa, kultury bycia
-
Rozwija indywidualne zainteresowania i zdolności
-
Chętnie dzieli się wrażeniami i przeżyciami z bliskimi
Żegnamy o godzinie 17.00