O przedszkolu
Zapraszamy na wirtualny spacer po naszym przedszkolu :)
W naszym przedszkolu są w obecnej chwili 4 oddziały - w tym 3 oddziały integracyjne oraz oddział ogólnodostępny.W budynku przedszkola mieszczą się: 4 jasne i kolorowe sale z łazienkami, szatnia dla dzieci z wydzielonymi obszarami dla każdej z grup, gabinet logopedyczno-terapeutyczny do indywidualnej pracy rewalidacyjnej, sala do zajęć ruchowych (rehabilitacji, zajęć integracji sensorycznej) oraz pomieszczenia administracyjne.
Ładnie, funkcjonalnie urządzone i odpowiednio wyposażone sale zajęć sprzyjają wszechstronnemu rozwojowi dzieci.
Atrakcyjne kąciki zainteresowań, odpowiednio dobrane do wieku zabawki oraz ciekawe gry dydaktyczne i pomoce sprzyjają rozbudzaniu kreatywności i pomysłowości naszych wychowanków, niezależnie od ich indywidualnych potrzeb edukacyjnych.
Własny plac zabaw, zapewnia dzieciom czynny wypoczynek, relaks oraz możliwość zabaw na świeżym powietrzu.
Posiłki zapewnia catering Pracownia Smaku.
RYTM DNIA W PRZEDSZKOLU
Witamy o godzinie 7.00
Przed śniadaniem
-
Dziecko jest aktywne w zakresie organizacji swojego życia – chętnie podejmuje zabawy wynikające z własnej aktywności, zajęcia indywidualne według własnych pomysłów lub zabawę w małej grupie, śmiało zgłasza propozycje działań
-
Dziecko nawiązuje i uczy się podtrzymywać przyjazne relacje z rówieśnikami, a tym samym rozwija umiejętności interpersonalne, usamodzielnia się, kształtuje umiejętności społeczne
-
Dziecko pomaga w porządkowaniu sali, pielęgnowaniu roślin
-
Dziecko dba o estetykę otoczenia oraz o higienę osobistą
-
Dziecko wyrównuje deficyty rozwojowe oraz rozwija zdolności
-
Dziecko rozwija sprawność ruchową podczas ćwiczeń porannych
-
Dziecko przygotowuje się do śniadania
o godzinie 8.40 – zapraszamy na śniadanie
-
Dziecko uczy się kultury bycia przy stole, kształtuje umiejętności samoobsługowe
-
Dziecko poznaje pozytywne znaczenie racjonalnego odżywiania się
-
Dziecko utrwala znaczenie mycia zębów po posiłku
Od godziny 9.15
-
zajęcia i zabawy wspierające rozwój umysłowy, emocjonalno – społeczny, twórczy oraz fizyczny dziecka w przedszkolu oraz w środowisku zewnętrznym
-
Dziecko wykazuje naturalną chęć poznania świata wszystkimi zmysłami
-
Dziecko rozwija mowę, poznaje sztukę przez muzykę, śpiew, teatr, plastykę, rozwija gotowość do nauki czytania oraz kompetencje matematyczne
-
Dziecko rozwija komunikacje w języku nowożytnym – angielskim
-
Dziecko odkrywa i kreuje rzeczywistość w aktywnym działaniu
-
Dziecko korzysta z różnych źródeł informacji w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące je pytania
-
Dziecko buduje zaufanie do siebie ( “wiarę we własne siły” ) oraz zaufanie do otoczenia
-
Dziecko poznaje swoje możliwości i wykorzystuje je w działaniu
-
Dziecko rozwija zainteresowania oraz zamiłowania i zdolności twórcze
O godzinie 10.30–10.45–zapraszamy na II śniadanie
-
Dziecko kształtuje swoje umiejętności samoobsługowe
-
Dziecko uczy się kultury bycia przy stole
-
Dziecko poznaje pozytywne znaczenie racjonalnego odżywiania się
Od godziny 11.00
-
Dziecko zaspokaja potrzebę relaksu i ruchu na świeżym powietrzu. Przestrzega zawartych z nim umów dotyczących bezpieczeństwa, koleżeństwa, kultury bycia
-
Dziecko dokonuje swobodnego wyboru aktywności. Realizuje swoje zainteresowania. Uczestniczy w zabawach indywidualnych i zespołowych, warsztatach twórczych, zajęciach zorganizowanych lub swobodnych w małych grupach
-
Dziecko uczy się akceptować i szanować sposób myślenia oraz wybory innych
O godzinie 12.00- zapraszamy na obiad- DZIECI MŁODSZE
O godzinie 12.30- zapraszamy na obiad- DZIECI STARSZE
-
Dziecko kształtuje swoje umiejętności samoobsługowe
-
Dziecko uczy się kultury bycia przy stole
-
Dziecko poznaje pozytywne znaczenie racjonalnego odżywiania się
-
Dziecko utrwala znaczenie mycia zębów po posiłku
Od godziny 12.45
-
Dziecko relaksuje się podczas słuchania czytanych przez nauczycielki bajek, opowiadań i wierszy, słuchania muzyki relaksacyjnej – dzieci starsze
-
Dziecko odpoczywa, zasypia podczas słuchania muzyki relaksacyjnej lub słuchania bajek i baśni
-
Dziecko uczy się rozładowywać stres i napięcie podczas zabaw relaksacyjnych, wyciszających
-
Dziecko uczestniczy w zajęciach dodatkowych
-
Dziecko utrwala i pogłębia zdobyte wiadomości
-
Rozwija indywidualne zainteresowania i zdolności
-
Wyrównuje deficyty rozwojowe
o godzinie 14.30 – zapraszamy na podwieczorek
-
Dziecko uczy się kultury bycia przy stole.
-
Dziecko poznaje pozytywne znaczenie racjonalnego odżywiania się .
-
Dziecko samodzielnie komponuje podwieczorek: dobiera składniki uczy się przestrzegać zasad estetyki
Od godziny 14.45
-
Dziecko utrwala i pogłębia zdobyte wiadomości
-
Korzysta z pobytu na świeżym powietrzu, bierze udział w zabawach dowolnych, ruchowych. Przestrzega zawartych z nim umów dotyczących bezpieczeństwa, koleżeństwa, kultury bycia
-
Rozwija indywidualne zainteresowania i zdolności
-
Chętnie dzieli się wrażeniami i przeżyciami z bliskimi
Żegnamy o godzinie 17.00