Kontakt
Samorządowe Przedszkole nr 28

O przedszkolu

 

Zapraszamy na wirtualny spacer po naszym przedszkolu :)

 
W naszym przedszkolu są w obecnej chwili 4 oddziały - w tym 3 oddziały integracyjne oraz oddział ogólnodostępny.W budynku przedszkola mieszczą się: 4 jasne i kolorowe sale z łazienkami, szatnia dla dzieci z wydzielonymi obszarami dla każdej z grup, gabinet logopedyczno-terapeutyczny do indywidualnej pracy rewalidacyjnej, sala do zajęć ruchowych (rehabilitacji, zajęć integracji sensorycznej) oraz pomieszczenia administracyjne.
 
Ładnie, funkcjonalnie urządzone i odpowiednio wyposażone sale zajęć sprzyjają wszechstronnemu rozwojowi dzieci.
Atrakcyjne kąciki zainteresowań, odpowiednio dobrane do wieku zabawki oraz ciekawe gry dydaktyczne i pomoce sprzyjają rozbudzaniu kreatywności i pomysłowości naszych wychowanków, niezależnie od ich indywidualnych potrzeb edukacyjnych.
Własny plac zabaw, zapewnia dzieciom czynny wypoczynek, relaks oraz możliwość zabaw na świeżym powietrzu.
Posiłki zapewnia catering Pracownia Smaku.
 
 

    

 

 

RYTM DNIA W PRZEDSZKOLU
Witamy o godzinie 7.00
     Przed śniadaniem 
  • Dziecko jest aktywne w zakresie organizacji swojego życia – chętnie podejmuje zabawy wynikające z własnej aktywności, zajęcia indywidualne według własnych pomysłów lub zabawę w małej grupie, śmiało zgłasza propozycje działań
  • Dziecko nawiązuje i uczy się podtrzymywać przyjazne relacje z rówieśnikami, a tym samym rozwija umiejętności interpersonalne, usamodzielnia się, kształtuje umiejętności społeczne
  • Dziecko pomaga w porządkowaniu sali, pielęgnowaniu roślin
  • Dziecko dba o estetykę otoczenia oraz o higienę osobistą
  • Dziecko wyrównuje deficyty rozwojowe oraz rozwija zdolności
  • Dziecko rozwija sprawność ruchową podczas ćwiczeń porannych
  • Dziecko przygotowuje się do śniadania
  o godzinie   8.40  –  zapraszamy na śniadanie
  • Dziecko uczy się kultury bycia przy stole, kształtuje umiejętności samoobsługowe
  • Dziecko poznaje pozytywne znaczenie racjonalnego odżywiania się 
  • Dziecko utrwala znaczenie mycia zębów po posiłku
 Od godziny 9.15 
  • zajęcia i zabawy wspierające rozwój umysłowy, emocjonalno – społeczny, twórczy oraz fizyczny dziecka w przedszkolu oraz w środowisku zewnętrznym
  • Dziecko wykazuje naturalną chęć poznania świata wszystkimi zmysłami
  • Dziecko rozwija mowę, poznaje sztukę przez muzykę, śpiew, teatr, plastykę, rozwija gotowość do nauki czytania oraz kompetencje matematyczne
  • Dziecko rozwija komunikacje w języku nowożytnym – angielskim  
  • Dziecko odkrywa i kreuje rzeczywistość w aktywnym działaniu
  • Dziecko korzysta z różnych źródeł informacji w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące je pytania
  • Dziecko buduje zaufanie do siebie ( “wiarę we własne siły” ) oraz zaufanie do otoczenia
  • Dziecko poznaje swoje możliwości i wykorzystuje je w działaniu
  • Dziecko rozwija zainteresowania oraz zamiłowania i zdolności twórcze
   O godzinie 10.30–10.45–zapraszamy na II śniadanie
  • Dziecko kształtuje swoje umiejętności samoobsługowe
  •  Dziecko uczy się kultury bycia przy stole
  • Dziecko poznaje pozytywne znaczenie racjonalnego odżywiania się 
Od godziny 11.00
  • Dziecko zaspokaja potrzebę relaksu i ruchu na świeżym powietrzu. Przestrzega zawartych z nim umów dotyczących bezpieczeństwa, koleżeństwa, kultury bycia 
  • Dziecko dokonuje swobodnego wyboru aktywności. Realizuje swoje zainteresowania. Uczestniczy w zabawach indywidualnych i zespołowych, warsztatach twórczych, zajęciach zorganizowanych lub swobodnych w małych grupach
  • Dziecko uczy się akceptować i szanować sposób myślenia oraz wybory innych
O godzinie 12.00- zapraszamy na obiad- DZIECI MŁODSZE  
 O godzinie 12.30- zapraszamy na obiad- DZIECI STARSZE
  • Dziecko kształtuje swoje umiejętności samoobsługowe
  • Dziecko uczy się kultury bycia przy stole
  • Dziecko poznaje pozytywne znaczenie racjonalnego odżywiania się  
  • Dziecko utrwala znaczenie mycia zębów po posiłku
 Od godziny 12.45
  • Dziecko relaksuje się podczas słuchania czytanych przez nauczycielki bajek, opowiadań i wierszy, słuchania muzyki relaksacyjnej – dzieci starsze
  • Dziecko odpoczywa, zasypia podczas słuchania muzyki relaksacyjnej lub słuchania bajek i baśni 
  • Dziecko uczy się rozładowywać stres i napięcie podczas   zabaw relaksacyjnych, wyciszających
  • Dziecko uczestniczy w zajęciach dodatkowych
  • Dziecko utrwala i pogłębia zdobyte wiadomości
  • Rozwija indywidualne zainteresowania i zdolności
  • Wyrównuje deficyty rozwojowe
o godzinie 14.30 – zapraszamy na podwieczorek 
  •  Dziecko uczy się kultury bycia przy stole.
  • Dziecko poznaje pozytywne znaczenie racjonalnego odżywiania się . 
  • Dziecko samodzielnie komponuje podwieczorek: dobiera składniki uczy się przestrzegać zasad estetyki
Od godziny 14.45
  • Dziecko utrwala i pogłębia zdobyte wiadomości
  • Korzysta z pobytu na świeżym powietrzu, bierze udział w zabawach dowolnych, ruchowych. Przestrzega zawartych z nim umów dotyczących bezpieczeństwa, koleżeństwa, kultury bycia
  • Rozwija indywidualne zainteresowania i zdolności
  • Chętnie dzieli się wrażeniami i przeżyciami z bliskimi
 Żegnamy o godzinie 17.00