Kontakt
Samorządowe Przedszkole nr 28

Oferta edukacyjna

  logopeda

Dzieci z naszego przedszkola objęte są opieką logopedyczną. Logopeda pracujący w naszej placówce zajmuje się diagnozowaniem, prowadzeniem terapii indywidualnej oraz grupowej, udzielaniem wskazówek nauczycielom, rodzicom i innym terapeutom odnośnie działań usprawniających aparat mowy. Podejmuje również działania profilaktyczne.

gimnastyka

Zajęcia gimnastyki korekcyjnej w naszym przedszkolu prowadzi wykwalifikowany specjalista, absolwent Akademii Wychowania Fizycznego. Gimnastyka odbywa się raz w tygodniu i ma na celu wytwarzanie silnej i wytrzymałej stabilizacji mięśniowo – więzadłowej kręgosłupa, podnoszenie ogólnej wydolności fizycznej, wyrabianie u dziecka nawyku dbania o zdrowie fizyczne.

         rehabilitacja

Do naszego przedszkola przyjmujemy niepełnosprawne dzieci ze złożoną wieloraką niepełnosprawnością, te które wymagają szczególnej opieki i pielęgnacji.  Bardzo ważnym elementem naszej pracy jest zapewnienie dzieciom wysokiej jakości terapii i rehabilitacji. Każdy dzień w naszym przedszkolu jest szczegółowo zaplanowany dla każdego przebywającego w nim dziecka. Rehabilitacja dzieci odbywa się podczas zajęć indywidualnych oraz zespołowych gdzie wykorzystywane są różne techniki ćwiczeń.

tańce

 

Dzieci bardzo lubią tańczyć, a wiele zabaw połączonych z ruchem i tańcempodejmują spontanicznie, dlatego te reakcje należy rozwijać już od pierwszych lat życia. Taniec jest naturalnym zjawiskiem podnoszącym poziom endorfin czyli„związków przyjemności” we krwi, a przyjemność czerpana z ruchu w takt muzyki zwiększa naturalną radość dziecka.  Program umuzykalnienia w przedszkolu przewiduje wprowadzanie tańców i zabaw tanecznych, które są formą przygotowującą do tańca. Zabawy te opierają się na piosenkach o charakterystycznych rytmach tańców i przewijają się w nich niektóre elementy tańca, jednak dozwolone są różne uproszczenia i zmiany ułatwiające dzieciom tańczenie.

rytmika

Rytmika jest techniką wychowania muzycznego, która kształtuje kulturę muzyczną i słuch dziecka. Zajęcia prowadzi nauczyciel ze specjalizacją w zakresie rytmiki. To różnego rodzaju ćwiczenia muzyczno-ruchowe, wspierające także rozwój intelektualny, fizyczny, emocjonalny. Zajęcia rytmiczne uczą koncentracji, poprawiają pamięć, zachęcają do aktywności ruchowej, mają korzystny wpływ na motorykę i orientację przestrzenną u dzieci. Dają im także solidne podstawy do podjęcia nauki w szkole, ponieważ kształtują umiejętności językowe oraz matematyczne. 

psycholog

Psycholog w przedszkolu jest specjalistą w zakresie rozwoju wczesnodziecięcego. Ma szeroki zakres obowiązków, takich jak rozpoznanie dzieci z problemami behawioralnymi lub emocjonalnymi, udzielanie porad rodzicom i dzieciom oraz projektowanie interwencji.

 Psycholog dziecięcy wysłucha dziecka i wykorzysta te informacje, aby pomóc mu rozwinąć umiejętności i strategie radzenia sobie. Praca psychologa będzie również polegać na współpracy z rodzicami lub opiekunami, aby upewnić się, że wspierają potrzeby dziecka. Może również polegać na pracy nauczycieli z dzieckiem.

 

język angielski

W pierwszych latach życia dzieci są niezwykle otwarte na otaczający je świat. Do 6 roku życia przyswajają wiedzę naturalnie i mimowolnie poprzez naśladownictwo i powtarzanie. Narząd mowy jest jeszcze na tyle plastyczny, iż maluchy potrafią bezbłędnie odtworzyć zasłyszane słowo i jego akcent. Poznawanie języka obcego w tym wieku buduje więc mocne fundamenty do osiągnięcia w późniejszym okresie przez Wasze dziecko swobody w operowaniu i uczeniu się języka.

integracja sensoryczna

Terapia integracji sensorycznej polega na zabawie ukierunkowanej i prowadzonej przez specjalistę. Jest to szeroka gama aktywności, ćwiczeń i zabaw proponowanych dziecku, która ma wyzwalać konkretne reakcje sensoryczne, aby następowała poprawa w organizacji ośrodkowego układu nerwowego. Podczas terapii SI stosuje się takie aktywności, które będąc właściwym „wyzwaniem” dla dziecka, są także stymulujące dla mózgu. Zajęcia są atrakcyjne dla najmłodszych, ponieważ odbywają się z wykorzystaniem różnego rodzaju huśtawek, lin, deskorolki, trampoliny i innych. Balansowanie na granicy możliwości dziecka poprawia organizację ośrodkowego układu nerwowego i wpływa na zmianę zachowania w sferze motorycznej i emocjonalnej. Poprawia ponadto funkcje językowe i poznawcze, a co najważniejsze – pozwala osiągnąć lepszą efektywność procesu uczenia się i wzmacnia procesy nerwowe, leżące u podstaw tych umiejętności.

robotyka

Na cyklicznych zajęciach z robotyki przedszkolaki konstruują modele. Robotyka jest dziedziną, która łączy mechanikę, automatykę, elektronikę, sensorykę, cybernetykę oraz informatykę i logikę. Prowadzący zajęcia stara się za każdym razemwykorzystać wszystkie te elementy, aby zaprezentować dzieciom nowe rozwiązania.